måndag 17 mars 2008

Graviditetschock

Min historia börjar egentligen inte idag, utan den 27 juli 2006 när jag testade positivt på ett graviditetstest. Så oväntat. I alla fall för Magnus, min sambo. Lite väntat från min sida, min alldeles enormt regelbundna mens var tre dagar sen. De berömda ugglorna i mossen. Och visst var de där. Ugglorna alltså. Och ett dyngplus på stickan.
Efter viss häpnad och tydlig chock hos Magnus utbröt stor glädjeyra. Jag var mest sur på att helgens planerade fest inte skulle innebära fylla och cigaretter för min del. Som jag hade sett fram emot denna helg i, ja säkert en hel vecka. Sedan förra helgens fest då. Nu var det slut på sådant. Hej då till spontanitet, värmande öl i sommarkylan, socialciggen med tjejerna.
Men nu var det ju mycket bättre! Äntligen gravid! Jag som sett fram emot denna graviditet i typ 12 år. Nu var det minsann min tur. Min tur att äta ohämmat, strunta i gymtvång och min tur att rynka på näsan åt alla rökare! Fy för rök och sprit. Titta på mig och mitt växande, renlevnadsjag!

Inga kommentarer: