fredag 5 september 2008

Bara för skoj skull. Eller tvärtom

Bara för att illustrera hur dåliga TV-program det sänds en lite höstruskig fredagkväll, har jag hittat denna lista som jag tänker fylla i, istället för att dumglo på fjantiga frågeprogram.
Jag tror att man gör så att man börjar från nr 1 mobiltelefonens kontaktlista.

Telefonlista.

Har du kysst nummer sju?
Berit på Visma. Nä, hon jobbar på mitt lönekontor

Har du träffat nummer nio i veckan?
Nej men förrförra, på AB G Persson, där han jobbar som bilmekaniker.

Älskar du nummer tio?
Absolut inte. Är jobbig flickvän till en killkompis

Är nummer elva en sötnos?
Jo, det händer. Hon är supergullig när vi träffas alltså. Vilket är väldigt sällan

Är nummer femton en bästis?
Nej. En gammal kärlek. Eller mer en passion. Sjukt snygg kille. Men också sjuk i huvudet.

Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Nej, det är min före detta pojkvän/sambo

Brukar du hänga med nummer nitton?
Hahaha, nä hon sköter fotvården på patienterna där jag jobbar

Är nummer tjugo bra?
Den bästa faktiskt! Gammal barndomskompis som jag verkligen gillar. Hon är mamma till världens coolaste tvillingpojkar, födda i januari i år.

Gillar du nummer tjugosex?
Ja. Han är anhörig till en av patienterna på mitt jobb. En utav få bra anhöriga

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Jag tror inte det. Hon lever nog livets glada dagar i Stockholms singel- och innekretsar, som nybliven polis och lägenhet på Kungsholmen

Hur känner du nummer trettioåtta?
Han är från början kompis till en kompis till mig. Vi var ett rätt stort gäng som hängde innan alla blev sambos och föräldrar och framför allt äldre, och han och jag och kanske 10 till tillhörde alltså detta gäng

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Nej, det kan man inte säga. Han har sålt en väldigt fin bil till mig en gång i tiden.

Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Karin. Magnus syster. Typ tre år

Ja, roligare än så här blev det inte. Men det var iaf roligare är det här

Inga kommentarer: