fredag 6 november 2009

Dagens bajskorv

Noel är faktiskt ganska rolig.
Och han är inte helt förtjust i lillebror, tycker nog mest att lillebror tar för mycket mamma och pappa i anspråk.
Tyvärr har vi inte riktigt fattat hur mycket av det vi säger Noel faktiskt förstår...
Ett exempel: vi ska äta frukost. Noel säger - Jag vill inte ha frukost.
- Jo, men vill du inte ha en smörgås?
- Inte smörgås.
- Men vill du inte ha yoghurt och havrefras?
- NEJ, inte yoghurt och havrefras.
- Ägg?
-INTE ägg.
Och då ska ju jag vara lite rolig, tycker jag själv.
- Men lite bajs då? (Eftersom jag tror att Noel inte förstår vare sig humor eller ordet bajs).
-Nej, inte ha bajs.

Sen går det ett par dagar. Jag sitter och ammar Vilhelm.
- Vilhelm komma till pappa, säger Noel.
- Nä, inte nu för Vilhelm äter. Och bebisar äter ju bara bröstmjölk som mamma har, säger jag überpedagogiskt.
- Vilhelm kan äta bajs, säger Noel då.

Inga kommentarer: