torsdag 28 maj 2009

In och ut

Jag är nu utskriven från sjukhuset. Jag har varit inskriven ett tag. Men nu finns det inget rent medicinskt de kan göra för mig och min bebis. Prognosen är "god". Det kommer inte bli någon förlossning de närmaste veckorna i alla fall. Så då kan jag lika gärna vara hemma.
Jag går in i vecka 25 imorgon. Helst vill jag ju att bebisen kommer ut i v. 40. Men läkarna är överens och tydliga med att den kommer att komma ut tidigare.
Fram till v. 29 ska jag göra ultraljud en gång i veckan. Sedan kommer jag antagligen att bli inlagd igen. För att de ska hinna ge mig kortison så att bebisens lungor mognar. Sedan är det bara en tidsfråga.
En sak är säker. Ut kommer ungen alltid. Frågan är hur länge jag kan behålla den inne.

5 kommentarer:

Evelina sa...

"Den" vill nog inte ut nu, det regnar ju som bara den, inget trevligt att entra världen då.
"Bara" att ta det lungt..
Så roligt att få träffa dig idag, pojkarna springer nu av sig de värsta så vi kan få tid att snacka lite skit!

Anonym sa...

Scary! Vi håller tummarna! Varför kan du inte börja m kortison redan nu?

/Anne-Sophie

Heson sa...

Hu...Ja det är bara att knipa ihop så länge du orkar då :-)

Sofia sa...

A-S: Det undrar jag med... skulle kännas lite mer safe att ha det gjort liksom. Vi får väl se vad de säger idag, ska på nytt VUL om 1,5 timme.
Går in i v. 26 idag, men Magnus är noga med att påpeka att det är 25 fullgångna och inte en dag mer :-). Hur går det för dig?
Heson: Tro mig, jag kniper! Bäckenbottenmuskulaturen innehåller mina starkaste muskler för tillfället, kommer aldrig få problem med inkontinens :)

Anonym sa...

Jag är 24 fullgångna imorgon. Ny kontroll om en dryg vecka. Inget som tyder på sjukdom än, även om det fanns en förväntad förändring på flödes-UL. Hoppas att VULet går bra och att bebisen stannar några veckor till.
Kram A-S