onsdag 6 maj 2009

Bättre förr

Jag går en utbildning vid Uppsala universitet om det undgått någon. Den är på halvfart i tre år och ska förhoppningsvis ge mig dokumentation och konfirmation på att jag faktiskt är en så kompetent och bra chef som jag själv tror att jag är, eller kommer att bli.
Nu har en väldigt intressant kurs börjat och jag är hur taggad som helst. Jag vill sätta tänderna i kurslitteraturen på en gång.
Kurslitteraturen är denna gång i form av ca 20 artiklar och web-föreläsningar som har lagts upp på en portal som man har tillgång till genom att vara registrerad på kursen. För att komma till portalen ska man gå genom en annan portal för att hitta den rätta länken. Man ska klicka på den rätta länken, ange tusen lösenord och användarnamn och sen är man i hamn. Hur enkelt som helst.
Om den första portalen inte låg nere vill säga.
Som den gör nu och har gjort de två senaste timmarna. Jag kommer inte åt en enda artikel vilket alltså gör att jag inte kan plugga.
Studielustan har gått över i matlust.
Så då är det väl bara att börja lassa in mat i munnen och förbanna dagens high-techlösningar.
Vad hände med gamla hederliga kompendier? Som man får i handen, av en verklig person?
Tacka vet jag personlig kontakt. Tacka vet jag den mänskliga faktorn. Vem ska jag nu vara arg på och skrika lite åt? Datorn?
Som om den bryr sig.

Inga kommentarer: