tisdag 1 april 2008

Det här med mode...


Man har ju levt i en liten bubbla sen, ja sen man blev gravid. Jag menar då ett modevacuum. Först var man för tjock för att hänga med i modet, med mage och rumpa som knappast passade i en liten kortkort. Sen hände något märkligt med mina ben. De tappade formen, minst sagt. Från att ha varit rätt OK 31- åriga spiror till något obeskrivbart blekt och slappt som gjorde sig bäst i ett par heltäckande byxor. Nu är de emellertid rätt OK igen. Något annat som har tappat formen, eller i alla fall storleken, så är det ju brösten. Jag var ett tag en riktig sexbomb med pattar att dö för. När jag ammade. Nu är det lite dödkött som sitter ungefär på samma ställe som amningsballongerna, men som små hån.
Jaja, nog om kroppen, det visste man väl någonstans att den skulle förändras. Nu till modet. Vad är det egentigen som gäller? 70, 80- eller 90- tal? Eller är det 2000? Jag blir inte klok på detta virrvarr av olika stilar som ska mixas till något hippt och coolt och inne. Hur jag än mixar och matchar så ser jag ut precis som det jag är: en morsa. Dyngtrist. Någon som har några tips till en urmjölkad 32- årig modeintresserad morsa?

Inga kommentarer: