fredag 18 april 2008

Mysterium

Jag har lagt ned en förmögenhet på nappinköp. Detta beror inte på att jag köper märkesnappar, designnappar eller diamantbeströdda nappar. Nappar har en märklig förmåga att försvinna här hemma. Ungefär som strumpor i torktumlaren. Förra veckan köpte jag 10 st nappar på ICA. Nu har jag två kvar. Var i helvete tar de vägen? Igår dammsög och våttorkade jag alla golv i hopp om att stöta på i alla fall en napp. Eller ja, det behövdes ju städas lite också. Jag har en teori om att våra enorma dammråttor slukar nappar till frukost, lunch och middag. Men nu när dammråttorna är puts väck är napparna det också, fortfarande. De finns inte. De har upphört att existera. För så väldigt stor lägenhet har vi faktiskt inte att de kan ligga helt oupptäckta och häcka någonstans. Ytan är väldigt begränsad.
Däremot tror jag att Noel har en hemlig gömma, ett ställe som bara han vet om. För häromdan kom han glatt hasande med en napp i munnen som jag sedan länge givit upp hoppet om. Som varit försvunnen i säkert ett halvår.
Men det ökade ju inte nappbeståndet. Det finns fortfarande bara två synliga nappar, för hittas en, försvinner en annan i samma sekund.
Detta övergår mitt förstånd.

Inga kommentarer: