torsdag 10 april 2008

70-talsnostalgi


Jag är ett sant barn av 1975. Igår visste jag helt plötsligt att jag absolut måste ha en liten sommarstuga. Med en liten täppa. Helst ingen el eller vatten, bara sådär primitivt och superromantiskt som man tror att det var i 70-talets kollektiv. Självförsörjande hushåll där barnen hade linneskjortor och näbbstövlar. Så vill jag ha det om somrarna! Jag ska sätta min egen potatis, så mina egna örter och odla mina egna tomater. Tomtebolycka, tomtebolycka.
Som av en händelse finns min dröm på hemnet. En liten skabbig sommarstuga på 15 m2 med 1500 m2 tomt, med handpump och, tyvärr, indragen el. Orginaltapeter från 1962. SKITFULA. Tio minuters bilfärd eller 1 timmes cykelfärd hemifrån. Allt detta för 75000 kr. Det bara MÅSTE bli mitt. MITT MITT MITT. Magnus har inget att säga till om, men han måste naturligtvis betala hälften. Vi ska titta på det på lördag. Så nu håller vi alla våra små tummar för att det blir som jag vill. För i praktiken bor jag redan där.

Inga kommentarer: