tisdag 31 mars 2009

Sommarplaner

När marskatterna ylar i varje hörn då blir jag sugen på att renovera. Det är ett tydligare vårtecken än tussilago och snödroppar. Vilken tur att jag har ett ruckel till fritidshus som verkligen behöver sig en ansiktslyftning. Men tydligen räcker inte det.
För i förra veckan drog jag igång projekt hallrenovering här hemma. Och köksuppfräschning.
Så nu har jag tapetserat små fondväggar lite här och lite där, sytt gardiner och andra tygstycken samt tvingat Magnus att skrapa, slipa och måla garderobsstommarna i hallen. Jag tror att det kallas att boa i gravidtermer.
Vi har också köpt en finfin kamin till stugan och lagt upp en renoveringsplan.
Vi kommer inte att vara anträffbara mellan april och september som det verkar. Men skoj ska det bli. Och därefter barn. Det ska också bli skoj, fast på ett annat sätt.

1 kommentar:

Evelina sa...

Det kallas för detkryperikroppenjagmåstegöranågontinghemmasyndrom.
Eller ska bebben bo i hallen?

Grattis igen Noel!
Puss!