onsdag 11 mars 2009

När det smakar blir plånboken tom

Förra lördagen gick jag till frissan. Trött på min ickefrisyr i råttnyans. Jag hade omsorgsfullt valt frisörsalong, inget mer drop-in på Gränby centrum för mig, nu ska det fan lyxas lite. Snart har jag varken tid, råd eller ork och då kommer jag att klippa mig själv. Och mina barn.
Salongen ligger mycket centralt. Den är hur flott som helst. Inne på toaletten får man torka händerna på små ihoprullade handdukar i stället för den vanliga barken som brukar tillhandahållas. Tjejen som klippte mig var ung, snygg och SUPERtrevlig. Och skitduktig. Jag blev mycket nöjd. Vi bokade in en tid för färgning.
Den genomfördes igår och blev också kanon, men det känns lite ovanligt att vara så ljus som jag är nu. Men miljarder gånger bättre än pisstonen som var tidigare.
Jaha.
Klippningen kostade 520 kr och jag var naturligtvis tvungen att köpa en mousse som visade sig kosta 298 kr.
Färgningen kostade 1000 kr. Naturligtvis behövde jag en ny spray som också den kostade 300 spänn. Inte nog med detta. Jag behövde ju också naturligtvis en plattång så att jag kan stajla min nya frisyr till rättvisa. 800 spänn. Och då var den nedsatt från 1000 kr. Totalt alltså runt 3000 kr.
Men jag har ingen ångest. Jag unnar mig detta nu. Snart är flärdens tid förbi och jag kommer se ut som skit och hundra svåra år med barnspyor, matos och råttnyans i håret. Då kan jag minnas tillbaka på denna korta tid och tänka att det faktiskt fanns en tid i mitt liv när jag var snygg. I alla fall i håret.
Längre tillbaka var jag hyfsat snygg i kropp och ansikte också men det förändras successivt ju längre från 30- årsdagen jag kommer.
Jag kallar det patina.

5 kommentarer:

Evelina sa...

Du måste ju vara sjukt snygg i barret nu ju!
Ska bli så kul att få se underverket i morgon!
Jag ska ju själv till frisören på lördag, kanske kan jag sno din frilla?
Kram

Sofia sa...

Man skulle ju kunna tro det, men det är ju en helt vanlig frisyr... Lite kort för dig tror jag, du ska ha långt hår!

Anonym sa...

Bah, du är ju skitsnygg. Du har världens finaste leende, är smal och råsexig i ett par jeans. Du har ärvt mammas fina rumpa (vilket jag givetvis inte har, däremot pappas stabbiga löparlår) Och så har du ögonfransar att dö för.

Framför allt så har du en jäkla karisma och en personlighet som gör att alla vill vara med dig och mår bra i ditt sällskap. Det går inte att köpa för pengar.

Du hade ju kunnat få min plattång annars..

Sofia sa...

Tack syster yster! Jag blir alldeles stum över att du tycker så. Puss på´re!

Anonym sa...

Hahaha! Jag skrattar nästan alltid när jag läser din bloggjävel. De e ju bra ju. Skitpåre.