tisdag 26 augusti 2008

Tjockis

Jag ska göra en (ett?) personlighetstest. För att kolla om jag verkligen är en bra chefstyp. Det ingår i steg två i rekryteringsprocessen till mitt eventuella nya arbete. Steg två. Det ni! Det betyder ju att jag är rätt bra! I alla fall på att dupera min omgivning.
Och det är väl det de förstår. Att folk kan luras. Därför en (ett?) test som bevisar om man är rimlig. Eller inte.
Det känns lite roligt och lite läskigt.
Belöningen från Mama har kommit! En ärtgrön långärmad P.o.P-tröja med lila text och en vit T-shirt med lila hästmotiv.
När jag slutade som sjuksköterska inom landstinget hade mina kollegor köpt en present till mig. Noga utvald. (Observera att jag var 29 år vid detta tillfälle). Jag fick en staty i glas, föreställande en springande häst. Skäms.
Jag har en hästtokig guddotter som tur är. Som fick min staty. Som kommer att få min hästtröja.
Men den ärtgröna saken kommer att passa utmärkt nu när träningssäsongen sätter igång. Som uppvärmningströja. Om jag bestämmer mig för att köpa träningskort alltså. Vilket jag borde eftersom jag slutat röka och börjat äta skitmycket.
Flebb flebb på er!

Inga kommentarer: