söndag 24 augusti 2008

Morgonstund har guld i..... men va fan gör Magnus?

Vet inte om detta forum är lämpligt för vad som komma skall...
Jo. Det är det.
Noel vaknade, sin vana trogen, kl 05.00.
Magnus var ute och festade igår så han var förpassad till soffan.
Precis när Noel vaknade hördes konstiga ljud från vardagsrummet. Magnus stönade högljutt, skrek nej och sedan rasslade det till ett par gånger. Sedan blev det tyst. Tills jag hörde porten slå igen.
Jag grabbade tag om Noel och gick ut ur sovrummet. Ingen Magnus stod att finna i lägenheten.
Däremot stod ytterdörren öppen så jag kikade ut. Där står Magnus. Precis utanför porten. Med bar överkropp, bara ben och bar rumpa. Och kissar. Mitt i centrala Uppsala. Står han och visar snoppen. Med jeans och kalsonger runt anklarna. Barfota.
Jag stängde dörren och gick in i sovrummet. Ska jag låtsas om som att det aldrig har hänt? Ska jag skälla ut honom? Ska vi byta identitet? Vi kanske bör leta efter ny lägenhet i alla fall. Om någon har sett honom. Tur att klockan bara var 05.00 en söndag.
Hoppas han kommer in snart så han inte gör något annat pinsamt.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Kom han in igen?

Sofia sa...

Ja, efter 30 minuter. INGEN aning om vad han gjorde, var och varför. Inte han heller. Han har duktig ångest idag :-)