lördag 19 juni 2010

Jag blir tokig

Jag har en niomånadersbebis som sover helt värdelöst dåligt. Det har kulminerat de senaste veckorna och nu vaknar han en gång i halvtimmen natten igenom. Jag är mer död än levande. Vad ska jag göra?
Han äter skitmycket innan han somnar. Dvs, en stor portion gröt, ca 100-120 ml välling och han vägrar dricka mer. Sedan ammar jag honom minst tre gånger innan han somnar så pass att man kan lägga ned honom i sängen. Och då är det riktiga maratonamningspass. Så jag lovar er: han är INTE hungrig. Men han vaknar och TROR att han är hungrig. Och blir asförbannad om jag inte ger honom bröstet.
Han vägrar ta napp.
Han vägrar sova själv. Han vägrar numer också sova fast han får äta när han vaknar OCH dela säng med mig, något som tidigare ändå fick honom att sova tre timmar i stöten. Fram till 04. Nu tycker han att det är morgon 00.33. Fattar ni?
HJÄLP MIG.
Tack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt vår instruktionsbok är det ett nytt "utvecklingssprång" som börjar kring 37 veckors ålder. Olle är helt plötsligt som förbytt. Sover dåligt (ok inte lika illa som w), är mer ledsen, arg, klängig, etc etc. Ska hålla på i ca tre veckor. Sen får man en harmonisk bebis. Boken har varit vår räddning (om man sorterar bort mumbojumbot).
/a-s

Therese Siverbo sa...

Jag skulle oxå kunna tro att det är något som kommer släppa. Han är säkert bara inne i en fas som känns jobbig men som inte varar för evigt. Håll ut!! Kram!!