torsdag 10 september 2009

Idag är början på fortsättningen

Idag är jag fortfarande i ett välsignat tillstånd.
Idag har jag varit så i 39 fulla veckor. Tio veckor längre än med Noel. 16 veckor längre än vad doktorerna på 96 D trodde.
Idag kommer fotografen för att ta de bilder som ska göra vår lägenhet rättvisa och inbringa en massa pengar vid försäljningen.
Idag får vi veta om budgivningen på huset avslutas med summan vi har till förfogande.
Idag har jag varit i princip sömnlös i tre veckor.
Idag är jag ett vrak.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det blir en bra dag idag!

/A-S

Sofia sa...

Det beror på hur man definierar bra...
Bra: Fotografering klar, blev toppenbilder. Nu kan man återgå till normalt stökigt under att par veckor.
Dåligt: Vi vann inte budgivningen.
Bra: ...för att det kanske inte är just där vi ska bo?
Bra: Allt kan ha sin gilla gång nu, vi kan slappna av, föda barn, hitta drömhus/lägenhet i vår egen takt och dessutom veta hur mycket vi har att röra oss med när lgh är såld.
Dåligt: FAAN, det var ju just där vi ville bo.
Bra: se till att slippa smörigt chefstal i morgon. Ses vi på förlossningen inatt?

Anonym sa...

Gärna, men jag har inte ens en ynka liten sammandragning.

Anonym sa...

hej! hittade dig efter jag googlade lite.. Läste att du hade haft förkortad livmodertapp. Ville mest kolla hur lång den va och i vilken vecka. Jag åkte själv in på sjukhus denna vecka. Är i v 31+0 och hade många sd. Livmodertappen va lite kort. 2,7cm. Fick komma hem och skulle höra av mig om nått annat hände.. men e lite rädd nu eftersom jag inte fick en riktigt tydlig förklaring hur bra/dåligt mitt mått va. utan bara att den va för kort... tack på förhand

Sofia sa...

Min tapp var ca 5 mm redan i vecka 24. Men höll ihop hela graviditeten denna gång. Mitt råd är att du tar det lugnt, inga tunga lyft eller långpromenader. Om sammandragningarna ökar, ta kontakt med förlossningen på en gång!

Anonym sa...

TAck för svar!