lördag 25 juli 2009

Dags att kolla arbetsförmedlingen?

Magnus och jag satt och diskuterade framtiden vid frukostbordet igår. Jag har redan börjat tänka i termer att jag ska börja jobba igen. Fast bebis inte har fötts ännu och mammaledigheten följaktligen inte ens har börjat. Men det gäller ju att ha framförhållning.
Jag har en del tankar om min karriär och hur den kommer att se ut sen. Storslagna planer. Och det var det vi diskuterade igår alltså. Då avbröt Noel oss helt plötsligt med meningen:
- Snart är du utan jobb.
- Vad sa du?
- Snart är du utan jobb.
Sedan garvade han lite.
Så nu vet ni det. Och jag med.

1 kommentar:

Snippe sa...

Hahaha! Ni läju fråga om nåt mer som händer. Tror fan han glider upp på nätterna och läser tidningar och kollar slangen medans ni sover. Undrar om han har bra koll på börsen?