onsdag 22 april 2009

Dagens tant

Vi fick besök av en kompis till Magnus igår. Det började bra, men efter att glassen var uppäten och kaffet uppdrucket (efter 10 minuter), börjades det;

-Undra vad hon Lisa Larsson gör idag?
-Jag såg henne på tåget för två år sedan.
-Jaha.

-Men du, vet du att Annika har fått barn?
-Ja.
-Jaha.

-Jag träffade Linus på miljötinget för några veckor sedan, det är ju lustigt att alla vi tre jobbar inom energisektorn.
- Mmm

Och så vidare, och så vidare.
Jag har ingen aning om vem Lisa, Annika och Linus är. Dessutom får man verkligen dra ur denna kompis orden, han pratar liksom högst ofrivilligt. Zzzzzzzz.

Så för att undkomma denna urtrista monolog (typ) tog jag en hög med gardiner och gick ned i källaren för att stryka dem. Vi har nämligen ingen strykbräda själva, utan utnyttjar föreningens fasciliteter.
Och jag kommer på mig själv med att tycka att det är ganska roligt. Trivsamt. Och så blir det väldigt fint när det är färdigt. Men TANT!!!!

Inga kommentarer: