lördag 21 februari 2009

Sex i varierande former

Nu har det kommit en utmaning från Nina, igen. En rolig rackare, nämligen;

Gå in i mappen "mina bilder"

-Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen

-Släng upp bilden från mappen och skriv något om den

-Utmana sex andra personer och länka till dem.

Problem uppstår dock genast eftersom min älskade dator där jag förvarar alla mina bilder har gått sönder. Eller rättare sagt, skärmen har lagt av och då måste jag koppla in datorn i TV:n för att se mina bilder och hitta den sjätte bilden i den sjätte mappen. Och nu är det lyxfällan på TV. Magnus bästa program. Sen är det Simpsons, sen är det säkert en dokumentär och sen är det troligtvis något annat som han vill se. Så för att komma åt mina bilder måste jag operera nattetid. Då sover jag sedan länge. En gravid kvinnas sämsta egenskap är nog töttman. Jag går och lägger mig vid 20.00.

Hav tålamod. I arla morgonstund, när jag och alla andra pensionärer har vaknat ska jag låta Magnus sova 10 minuter extra och leta fram bilden.

Ett andra problem är att jag inte har sex bloggande vänner som jag kan länka till. Men det löser jag också i morgon.

God natt

Inga kommentarer: