tisdag 3 juni 2008

Överklassfasoner

Vi måste skaffa barnflicka. Det tar emot. För det ger ju signaler om att vi har pengar i överflöd och har viktigare saker för oss än att umgås med vår son. Som riktiga kändisföräldrar... Nog för att Magnus drömmer om att bli rockstjärna och jag i fantasin är både fotomodell och skådespelerska. Men i verkligheten så är Magnus en underbetald doktorand de närmaste fem åren och jag är en något överbetald sjuksköterska, med andra hål att stoppa mina pengar i än i en barnflickas ficka. Men rådande situation kräver dock så. Jag förväntas jobba heltid nu, Magnus jobbar heltid och Noel har förskoleplats om 2 månader. Lösningen är som sagt att hitta en lämplig, inte för snygg, inte för ung, erfaren, mogen, barnälskande och ansvarsfull tjej eller kille som knappt vill ha någon lön. En barnflicka kort sagt. Eller barnpojke för all del.
Annonsen vi satt in gav utdelning. 15 svar. Första dagen. Är inte folk kloka? Vem vill ta hand om andras barn? Det övergår mitt förstånd. Men samtidigt är jag ju tacksam över att det finns sådana människor.
Så nu är det bara att intervjua, sålla och hoppas att vi väljer rätt.

Inga kommentarer: