fredag 27 juni 2008

Bläckfisk

Ett kort inlägg idag. Handlar om vad man kan åstadkomma som mamma.
Lämnade in min cykel på lagning i tisdags, punktering eller nåt annat banalt som jag inte själv orkade ta tag i.
Igår skulle jag hämta den igen.
Precis innan hade jag varit och handlat mat, öljetter, en cykelhjälm åt Noel, hämtat ut ett paket på posten. Jag var alltså belamrad med tre kassar, en stor kartong och Noel i barnvagn, när jag kom till cykeldoktorn. Där skulle jag betala och ta min cykel. Med tre kassar, en stor kartong och Noel på armen. Sen skulle jag ta mina kassar, den stora kartongen, cykeln och sätta Noel i vagnen. Till sist gick jag hem med tre kassar, en stor kartong, Noel i vagnen och en cykel. Utan missöden. Fy fan vilket simultanförmåga.
Hur många armar har egentligen en kvinna?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande. En cykel också. Tyckte själv att jag var duktig idag när jag drog Ella i paraplysulkyn-from-hell-jätte-billig- hjulen-står-åt-alla-håll-utom-framåt plus en kasse och en tvättkorg utan handtag. Men detta var ju inget hör jag :)

Anonym sa...

Du e en grym morsa!
De har massor av dålda armar!
Krama och pussa Noel från mig!