onsdag 11 juni 2008

Om man inte va så ärlig...

Ärlighet varar längst. Därmed tom plånbok. Vi behöver anlita en elektriker till paradiset. En elektriker kliver inte ur sängen för mindre än 600 kr i timmen. Om man inte har för avsikt att betala svart alltså. Dessvärre bor det i mig en liten ärlig jävel som tycker att rätt ska vara rätt. Svart arbetskraft är fult och strider mot mina principer. Trots att jag själv, under mina studier, jobbat en del svart. Skämskudde.
Så nu står vi inför ett litet dilemma. Ärliga medborgare som vi är skulle vi helst anlita en firma som gör hela skiten vitt. Då töms våra små besparingar fortare än vi kan säga F- skattesedel.
Om vi skulle göra det den oärliga vägen, ja då har vi råd med lite kakel och annat skoj utan att behöva köpa det från Biltema.
Jaja.
Måste sova på saken. Med ärlighetens lilla demon som sängkamrat. Och då menar jag inte Magnus.

Inga kommentarer: