tisdag 6 januari 2009

Dagen efter

Nu är det färdigfirat. Trist. Jag gillar högtider. Utom nyårsafton som allmänt är en mycket överreklamerad sak att fira. Jag brukar passa på att jobba natt på nyårsafton. För att jag tycker att det är roligare.
Men så icke i år. Vi drog till fjälls. 20 av våra närmast sörjande vänner, inklusive oss, hyrde ett fint litet vandrarhem i Kläppen. Vi åkte skidor, snowboard och pulka. Vi åt och drack. Jag drack väldigt mycket på själva aftonen och blev så där ungdomsfull och klängde på möbler och dansade till dåliga låtar. Jag gjorde mig impopulär hos dem som låg och sov i samma rum och rummet precis intill eftersom jag envisades med att höja volymen hela tiden, Jag envisades med att inte vilja gå och lägga mig heller. Till sist stupade jag i säng kl 05. Magnus väckte mig kl 09.00. Då skulle han åka skidor och jag skulle ta hand om Noel. Det var för kallt (runt -25) för att Noel skulle kunna hänga med ut eftersom han inte kan gå och springa än och hålla upp värmen. Så där satt jag. Med en ovanligt aktiv och upptäckarsugen liten kille i ett hus med tre trappor som det skulle kravlas upp och nedför hela tiden. Och som ständigt vill att det ska hända nya saker. Han nöjer sig liksom inte med att bara ligga och kolla på Ivanhoe som han mamma gärna hade gjort hela dagen. Jag hatar att vara bakis. Med barn etter värre.
Men det var en väldigt trevlig nyårsafton och nästa år kanske jag till och med ser fram emot den. Men då ska jag respektera vinet.

Inga kommentarer: