söndag 7 december 2008

Världens bästa mamma

Jag träffade en kompis idag, vi käkade lunch och pratade och avslutade med lite julklappsinköp.
Hon är singel efter att ha brejkat med sin sambo efter 5 års förhållande, i somras. Hon är 32 år och ganska sugen på barn. Trots att hon har träffat Noel. Trots att hennes bror har fyra (eller var det fem?) ohängda och tydligen skitjobbiga ungar. Men den biologiska klockan tickar.
I vilket fall så berättade jag om min hektiska helg; jo förstår du, först i fredags hade vi hemma-hos-middag hos vänner, i lördags åkte vi till Skansens julmarknad och på eftermiddagen åkte vi till Fyrishov och badade på äventyrsbadet.
- Shit, sa hon. Är du en Duracellkanin eller? Måste man vara sådär aktiv när man har fått barn, då kan jag lika gärna ge upp den tanken. Jag har fullt upp med mig själv.
Aktiv?
Jag som bara gör en bråkdel med min son av vad andra mammor jag känner gör.
Fan vad bra att ha barnfria singelkompisar. Då känner man sig som värsta bullmamman.

1 kommentar:

Evelina sa...

Du är ju värsta bullmamman också!
Du jobbar som en liten Duracell, du partajjar när du vill och du är en grym mamma!!
En jag ser upp till!
kram gummsan!