onsdag 1 oktober 2008

Pessimism

Idag började jag på mitt nya jobb. Det var roligt.
Jag hade sprängande huvudvärk hela tiden. Det var tråkigt.
Jag gick till jobbet i morse, det var friskt och jag kände mig hurtig. Det var roligt.
När jag skulle gå hem öste det ned regn från himlen. Då kände jag mig både ointelligent (för att jag inte tagit med mig ett paraply eller regnjacka) och blöt. Det var tråkigt.
Det är väl själva fan att det ska vara så ostadigt väder på hösten. Det glömmer jag alltid bort. Det är tråkigt.
Jag fick äta sushibuffé till lunch. Det var gott. Och roligt.
Elektrikern blev idag klar med elen till sovrummet i stugan. I morgon ska han göra klart elen i vardagsrummet. Det är dyrt. Men roligt.
Noel fick diagnosen öroninflammation idag i alla fall. Äckelpäckelantibiotika i fem dagar, stackars lilla barn. Det var tråkigt.
Nu sitter jag och pluggar. Det är både roligt och tråkigt.
Det är väl ändå tur att det händer ungefär lika många roliga som tråkiga saker under en dag. Så att det blir någon slags jämvikt.
Det blev tyvärr ett väldigt tråkigt inlägg idag. Och det var ju tråkigt.
Så då vinner tråkiga saker över roliga

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men biljäveln blev ju klar idag. Det är ju kul.

Anonym sa...

Trevligt att det ändå var så pass trevligt mitt i allt det tråkiga!