söndag 26 oktober 2008

Helgen som gud glömde eller hemtentan from hell...

Först blev Noel supersjuk. Det betyder ALLTID sömnbrist för föräldrar.
Sedan fick jag värsta hemtentan, värre har ingen i världen skådat. Fyra essäfrågor med svar som ska omfatta minst 2.5 sidor 12- punkterstext, i ämnet flum. Denna ska vara klar på fredag.
Sedan (igår) gick jag till statsbiblioteket för att skriva svaren på minst två av frågorna och upplevde till min fasa en andra istid inne i studierummet. Jag förfrös fingrarna medan de stelt hamrade sig igenom bara ett svar, mer pallade jag inte, vilket betyder att jag fortfarande har tre jävlar kvar att besvara.
Sedan tog jag min frusna lekamen till affären för att inhandla diverse mat till kvällens middagsbjudning och upptäcker till min andra fasa att favoritglassen är slut. (Som jag hade tänkt tröstäta idag, eftersom jag idag är tvungen att fortsätta med tentan).
Sedan fick vi åter uppleva en sömnlös natt och nu sitter jag här.
Sömnlös, glasslös, håglös och svarslös. Tentan är fortfarande ogjord.
Noel och Magnus roar sig med att fika och kolla på supergulliga kattungar hemma hos goda vänner.
Sånt får man tydligen ta för att man är lite ambitiös. Nu måste jag sluta. Har en tenta som kallar.

Inga kommentarer: