onsdag 21 april 2010

Könsneutralt

Vi satt nyss och läste en bok. På en sida finns det en naken pojke och under honom finns ett antal kläder och saker. Det är meningen att man då ska välja ut det som pojken ska ha på sig.
- Vad är det? undrar Noel och pekar på en kjol.
- Det är en kjol, säger Magnus.
- Men den ska nog inte pojken ha på sig, säger jag. Det är bara flickor som har kjol.
- Det är det inte alls, säger Magnus. Kolla bara i Skottland.
- Jaja, men det är ju ett undantag, säger jag.
- Om du vill ha kjol Noel, så får du ha det, när du vill. Säger Magnus.
- Pappa, jag vill ha kjol på dagis, säger Noel.

Så nu ska Magnus köpa en kjol till sonen. Så går det.

3 kommentarer:

hjon sa...

Jag har hört talas om något slags blåställskilt som vunnit visst gehör inom hantverkarkåren under de varma månaderna. Om man ändå är lite rädd för Stakka Bos saronger.

Annikan sa...

Min brorsas son(6år)har klänning ibland när han ska vara fin. Han har gärna blommiga sommarhattar och nagellack till. Han ville måla nya pannrummet rosa med glitter på knutarna. Hans övriga intressen är maskiner, maskiner, maskiner och lego.

celina sa...

Å! ÅKE, världens gulligaste. Noel passar säkert också utmärkt i kjol.