fredag 19 februari 2010

Ni som undrar

Vi köpte en Volvo. En röd. Så nu har vi vår egna Blixten McQueen. Eller Blixten Maskin då som Noel säger. Fast mer korrekt skulle vara Mafin eftersom han numer byter ut alla sch- ljud mot f. Vilket ofta blir ganska roligt. - Nä, vi fiter i det. Till exempel.
Det bästa med Volvo måste vara allting. I alla fall om man är en barnfamilj. Den går dessutom på diesel, vilket känns både ekonomiskt och lite mer miljövänligt.
Jag har köpt en sån här dator. Jag är mycket nöjd. Den är både snygg och bra. Precis som jag vill ha det mesta.
Jag kan inte sluta pilla på den. Den är så blank och fin. Skön att ta på liksom. Tack Snippelina för tipset och ombesörjningen.
Som grädde på moset har jag också köpt ett par nya glasögon. Jag har tidigare haft glasögon vid TV- tittande och mörkerkörning. Fast det stämmer inte. Jag har aldrig använt glasögonen eftersom de är skitfula. Inte för att jag är ytlig. Inte alls.
Men fula glasögon gör inte susen för utseendet.
Men nu har jag valt med omsorg. Hon som jobbade i glasögonaffären som någon form av smak- och stilrådgivare tyckte absolut inte att jag skulle ha dessa. De passar inte min rödrosa hy och råttfärgade hår tydligen. Nä, jag skulle enligt henne ha ett par spräckliga bågar i brunt, eller helst i rött. Sist jag lyssnade på en annans persons tycke blev det 3000 kr rätt ner i skrivbordlådan. Nu kände jag mig oerhört säker när jag benhårt höll min linje. Svarta, kraftiga bågar. Som jag velat ha ett tag. Jag vacklade en liten stund dock, när hon tog fram ett par lila. De var fina. Men jag skulle ju ha svarta. The end.
Så även om snygga glasögon inte heller gör susen för mitt utseende, så har jag valt dem själv. Och jag älskar dem. De är både snygga och bra. Precis som jag vill ha det mesta.
Vi har också fått titta på vår nya lägenhet. Två gånger. Jag dreglar ofrivilligt när jag tänker på den. Vilken våning! Vilket kök! Vilket golv i sovrummet! SUPERLATIV räcker inte till för att beskriva den. Jag bara älskar. Och det borde jag ju göra. Jag har ca 2683398 anledningar att göra det nämligen.
Den är snygg, stor och bra. Precis som jag vill ha det mesta.
Och det bästa av allt är att vi får flytta dit om fem dagar. Fem dagar.
Då börjar livet.
I morgon ska Magnus åka till stugan för att fösa ner lite snö från taket. Vi har konsekvent undvikit att tänka på att taket kanske har rasat in av snötyngden. Det man inte tänker på kan inte hända, är vår filosofi.
Men nu är det tyvärr oundvikligt. Eftersom det ska komma mer snö. Och vill vi ha ett ställe att åka till i sommar så bör vi nog skyffla lite. Eftersom konstruktionen på rucklet inte är helt bra. Snarare faktiskt helt dålig. Inte gjord för ton av snö. Vi håller tummarna.
Nu tillbaka till OS.
Förresten, grattis Peter till Globen! Och vi håller tummarna även i helgen.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Tack gummsan! I morrn drar jag, tjohoo, nu jäklar i min låda ska vi rösta ytterligare en till globen! Grymt kul att flytta snart då! Då kanske man kan få komma till er snart då ;-) saknar dig!
Kramkram!
Tillägg: Ordverifieringen "bigglya" Passande:-)

Frida sa...

Nya glasögon gör faktiskt livet som glasögonorm unset roligare, om än marginellt! Jag har också precis köpt nya. När får man se bild?