tisdag 15 juli 2008

Karaktär.......slös

Magnus och Noel drog iväg till Värmeland det sköna i fredags. Så då skulle jag åka ut till stugan och göra sådant som jag är bra på; foga golv, måla panel, måla tak, städa, klippa gräsmattan. Sånt som är överjordiskt tråkigt och som måste göras. Men först var jag bara tvungen att träffa en gammal kursare och prata lite om svunna tider och framtider. Det ena ledde ju till det andra och en öl blev två, blev ett glas vin, blev en flaska vin och sen gick det ju inte att köra bil. Det gick inte ens att gå till något uteställe. Så vi somnade i en full liten hög i soffan. Efter att vi bokat biljetter till Kentkoncerten i Eskilstuna på lördagen.
Så vi var ju helt enkelt tvungna att åka dit. Och det ena ledde till det andra, en öl blev två, blev sju, blev Redbull/ Vodka.
Hej och hå, vilken produktiv helg.
Men Kent var ju fantastiska.
Och mitt dåliga sommarstugesamvete gnager.
Men jag har hela livet på mig att foga golv. Framtiden ser ljus ut.

Inga kommentarer: