onsdag 20 augusti 2008

Attraktiv

Allt händer när man inte kan fatta rationella beslut. Jag har under en tid, ca 13 år, velat byta arbetsplats. Jag trivs bra på mitt nuvarande jobb, tjänar skitmycket pengar, bestämmer vilka arbetstider jag har och kan jobba hemifrån hur mycket jag vill. Rena rama drömmen. Speciellt för en småbarnsmorsa som jag. Kruxet är att min kära mor äger min arbetsplats. Vilket inte enbart är positivt. Speciellt när vare sig hon eller jag är bra på att skilja på privat och jobb. Och att hon i vissa lägen fortfarande behandlar mig som en tioårig skitunge.
Så jag har sökt lite andra jobb.
Jag kan säga så här; det är inte svårt att kirra jobb som sjuksköterska med nuvarande chefsposition.
Så nu har jag tre jobberbjudanden, ska på anställningsintervju på måndag och har en VD som INTE vill att jag ska sluta på mitt nuvarande jobb...
Fan, fan, fan.
Det bästa vore kanske att bli gravid igen och få 2 års betänketid till. Man får inte fatta förhastade beslut.
Nu ska jag läsa om dessa killar och bli lite varm i hjärtat.

Inga kommentarer: